Sponser

Pengalaman Pertama Dengan Emas

Assalamualaikum...

Kalau tengok posting fik selama ni, mungkin ade yang perasan banyak berkisar pada artikal yang berkaitan dgn emas je kan.. Kali ini fik nk share pengalaman 1st dalam dunia emas.. Ilmu emas berkaitan emas nih fik perolehi daripada website www.jutawanemas.com.. Itu pun secara kebetulan.. sebabnya pada masa tu tengah search cari benda la.. Benda elok ye.. Bukan benda xelok. Mungkin Allah swt nak buka pengetahuan baru bagi fik dalam emas.. Sebabnya tiap kali klik.. naik jer website jutawanemas pada masa tu.. Terima kasih kepada En.Syukur,admin jutawanemas.com.

Oh ya, fik mula ceburi bidang emas ni pada tahun lepas.. Dalam bulan 8 kalau xsilap. Bermula dengan Gold Investment Account Public Bank (GIA PB), Dinar Kelantan, AFA GOLD SDN BHD, dan mungkin lepas nih fik akan memcuba kijang emas dr maybank, Public Gold, Public Dinar dan yang sewaktu dengannya..

Masa tu harga emas GIA PB dalam purata rm88 - rm99. Tapi kalau kita tengok sekarang. Harga gia dah naik dalam purata rm103-rm108. banyak gak kenaikan emas nih.. Tu belum lg sampai 1thn fik dalam dunia emas nih. Dah dapat tengok kenaikan emas yang ketara.. Masa tu bagi fik, GIA PB la y terbaik dengan spread harga yang rendah iaitu rm3 jer.. Sekarang spread GIA PB dah naik. Dalam purata RM4.

Fik nasihatkan kepada yang ingin ceburi ilmu emas nih sebolehnya kumpul dulu ilmu sedikit atau sebanyak mungkin. Jangan pikir untung jer atau main ikut orang.. Fik dulu pun ambil masa sebulan gak kumpul ilmu emas ni. Tanpa ilmu kita boleh terkandas.

Nanti dalam posting-posting yang lain fik akan critekan pengalaman fik dalam dunia pelaburan emas nih untuk dijadikan contoh atau guide bagi newbie dalam dunia pelaburan emas ni.

Semoga dengan perkongsian ini, kita sama-sama dapat meceburi dunia pelaburan emas ini.

0 comments:

Catat Ulasan